KULLANICI GİRİŞİ

KAYIT OL
DENİZ GÖLÜ, KAÇKARLAR,RİZE, UFUK BALCIBEYDAĞLARI, KEMER, ANTALYA, EROL AYANLARİN KUMU, BARTIN, İSMAİL KARAKUŞBORÇKA, KARCAL YOLU, ARTVİN, MURAT DEMİRIII. Ahmet Çeşmesi, İstanbul, Gamze Özer

Sayfamız Türkiye'nin en büyük tanıtım ve doğa sporları sayfası olup ülkemiz tanıtımına hizmet etmektedir. Gezginlerin gönüllü destekleriyle arşivimiz her geçen gün büyümektedir. Henüz gezi faaliyetleri yapmamaktayız... Üye olup yazı veya fotoğrafla siz de destek verebilirsiniz...

KORJINEVSKAYA (7105 M.) TACİKİSTAN, NURDOĞAN AYDOĞDU

KORJINEVSKAYA  (7105M) TACiKiSTAN

1.Etkinliğin

Adı: TDF Korjinevskaya Faaliyeti.

Bölge: Pamir Dağları Tacikistan

Tarihi: 18 Temmuz-18 Ağustos 2008

Hedefi: Korjinevskaya zirve 7105m

Ekip Başkanı: Alattin karaca

Yardımcıları: Ersan BAŞAR, Ertuğrul TUGAY

Sporcular: 1. Ekip                            2.Ekip:                                                3.Ekip:

Alattin KARACA                        Ertuğrul TUGAY                   Ersan BAŞAR

Ali ŞAHİN                                   Mustafa KIZILTAŞ              B.Barış ŞENOCAK

Musa KARAHAN                       H.Emrah ÖZBAY                 Serdar DÜŞÜNCELİ

Ercan ATAMAN              Oktay SALUR                       Nurdoğan AYDOĞDU

Burak KURAL                                                                Faik CANÖZEN

İsmail YILMAZ                                                              Burak ÇANKAYA

Mevlüt ARIZ                                                                   Yücel ERDOĞAN

2. Düzenleyen: Türkiye Dağcılık Federasyonu (TDF)

3.ETKİNLİKTE KULLANILAN    :

Kamp Malzemeleri                   : Kışlık çadır, ocak.

Kişisel Malzemeler                  : Uyku tulumu(-42), Sırt çantası, mat, gor-tex ceket ve    pantolon, kaztüyü mont ve patik, tozluk, kaztüyü eldiven, gorateks eldiven, polar, plastik bot,

baton, fener, gözlük, hedik, bivak.

Teknik Malzemeler                  : Krampon, kazma, kask, buz burgusu,karabinalar,tırmanış ipi, rota çubukları.

4. Tırmanılan Rota

Yer: Moskvina Ana kamptan (4200m) Korjinevskaya Zirve.

Rakım: 7105m

Mesafe: 15-18km.

Hedeflenen Zaman:17 gün

Harcanan Zaman: 17 gün

Artan Zaman:-

Tehlikeler: Buzul Çatlakları, Kaya ve Taş Düşmesi, Çığ ve Tırmanışçıların hatlarda kalabalık olması.

Çadır/Bivak ve su yerleri: Ana kamp, 5100m ve 5300m Kamplarında akan su bulunuyor. 5600m kampından zirveye kadar olan bölümde kar eriterek su elde edilir. Ana kamptan itibaren bir çok yer çadır ve bivak için uygun.

5. Tırmanış Rotasının Zemin Yapısı:

Ana Kamp -5100m Kampı Arası: Ana kampın çıkışında yürüyerek geçilen  buzul vadisi var. Buradan sonrası patika ve ilk dereyi geçtikten sonra hafif eğimli kayalık yamaçlar ve dere boyunca gidilecek bir diğer vadiden 5100 kampına ulaşılıyor.

5100m-Zirve arası: 5100m Kampını çıktıktan sonra buzul başlıyor. Buradan sonra zirveye kadar olan kısım giderek yoğunlaşan kar,buz ve zorluk çıkaran mix rotalarla devam ediyor. Rota 5600m düzlüğü ve traversler hariç sürekli yükselerek gidiyor 20-60 derece arası değişiyor.

6. Yiyecek Durumu:

Ana kamp hariç Kişi  başına -    Kahvaltı                       9

Öğle Yemeği                4

Akşam Yemeği            10

Kumanya                     7

7. Hava Durumu:

Rüzgar: 6100m den itibaren sırt rüzgara açık  fakat bu faaliyet boyunca şiddetli rüzgarla karşılaşılmadı.

Hava sıcaklığı: Gündüz en yüksek 23˚C . Gece en düşük -25˚C .

Bulut/sis ve yağış :  Ana kamp hemen hemen her öğleden sonra kapanabiliyor. 6100m kampına kadar bu şekilde devam ediyor. Aklimatizasyon tırmanışlarının 5. günü heryerde kapalı kar yağışlı hava hakimdi. Zirve günü gece boyunca ve sabah kapalı olmasına rağmen öğleye kadar açık olan hava öğleden sonra sis ve yoğun kar yağışına döndü. İniş günü ve takip eden iki gün hava sisli, kapalı ve kar yağışlı devam etti. Diğer günler açık yada parçalı bulutlu geçti yağış olmadı.

8. Kullanılan haberleşme araçları: Telsiz.

9. Ulaşım:

1)Hareket Yeri ve Saati: 20-07-2008 İstanbul Atatatürk hava limanı THY uçağıyla 21:00(lokal).

Varış Yeri ve saati: 21-07-2008 Dushanbe Havalimanı 03:00 (L)

2) HareketYeri ve Saati: 22-07-2008 Dushanbe Havalimanı 12:30.  25 Kişilik Uçakla (turboprop)

Varış Yeri ve saati: 22-07-2008 Jirgital(Diji) 13:30

3)Hareket Yeri ve saati: 25-07-2008 Jirgital 07:00. Kargo Helikopteri.

Varış Yeri ve Saati: 25-07-2008 Moskvina Ana Kampı (4200m) 07:25.

Ulaşımla ilgili notlar: Dushanbe- Jirgital arası  minibüslerlede gidilebiliyor fakat yollar iyi değil ve 6 saat sürüyor çok yorucu.

10.Rota Kartı ve Kaza Raporu:-

11. Götürülen ilk yardım ve kurtarma malzemeleri: İlk yardım setleri, İpler makaralar.

12. Çevreyle ilişkiler: Tacikler Farsça ve Tacikçe konuşuyorlar çok miktarda türkçe konuşan özbeklere rastlamak mümkün. Davranışları dostça ve güleryüzlü.

13. 29 Günlük Etkinlik Dökümü:

21/07/2008:

İstanbul dan 21:00(L)’da hareket ettik ve gece 03:00(L)’da Dushanbeye indik. Seyahat Şirketi bizim formlarımızı hazırlamış olmasına rağmen doldurmamız gereken bir “İmmigration” formu vardı. Havaalanından en son biz ayrıldık. İşlemler yaklaşık 3-4 saat sürdüğü için 07:30’da ancak otelde olabildik.  Otelimiz merkezi bir yerde, adı rusça yazıyor a ‘Dushanbe Hotel.’ 11:00’da Türk konsolosluğuna gidip ihtiyacımız olan bilgileri ediniyoruz ve görevlilerle tanışıyoruz. Geriye kalan vaktimizi alışveriş yaparak ve sokakları arşınlayarak  geçirdik.17:00 Hurçlarımızın tamamını minübüslerle Jirgitale gönderdik.

22/07/2008

07:00’da Ekibin bir kısmı  hava alanına gitmek için ayrıldı. 09:00’da kahvaltımızı yaptık. Kahvaltı salonu pis ve rahatsız edici, ama bunları görmezden gelmeye ve alışmaya çalışıyoruz.10:40 minübüsle havaalanına hareket ettik. Çantalarımızı tartıdan geçirdikten sonra çift turboprop motorlu küçük bir uçakla 12:30’ da hareket ettik. Yaklaşık birsaatlik yolculuktan sonra 13:30 civarı Jirgitale indik. Burası etrafı dik yamaçlı dağlarla çevrili, iki nehrin birleştiği bir vadi yatağına yerleşmiş kasaba. İsminin türkçe karşılığı “Yer Gök”. Coğrafyasına uygun bir isim. Konaklama yerimiz küçük havameydanı binasının bulunduğu bahçeli bir alan. Hemen karşısında tapu memuru Recep ve ailesinin işlettiği bir restoran var. Maaruf adında 13-14 yaşlarında bir oğlu var bütün işleri  çeviriyor. Yemeklerimizi bazen oada yiyoruz. Birde kasabanın içinde bir yer var ama her ikiside alışık olduğumuz temizlik ve hijyen anlayışından çok uzak. Vaktimizi jirgitali gezerek harcadık.

23/07/2008

Sabah 07:00’da kalktık.09:15’de helikopter ilk seferine başladı.10:30’da çevre tepelere bir yürüyüş yaptık.12:30’da güzel vadi manzarasını izlediğimiz bir noktaya çıktık.16:00 civarı Jirgital’e dönmüştük.

24/07/2008

06:00’da bizim ekibimizin ilk grubu helikopterle ana kampa hareket ettti. Helikopterle taşınacak eşyaların kişi başına 30kg gibi bir sınırı var fazlasını ödemek gerekiyor ve bu da pahalıya malolan bir taşıma. Eşyalarımızın bir kısmını azaltarak binanın bize ayrılan bir bölümüne bıraktık. Önceki gün yediğimiz yemeklerden hemen hemen hepimiz hastalanmış ishal olmuştuk. Burada bizden başka Ruslar, Polanyalılar, İranlılar, Almanlar ve birkaç İsrailli var. Helikopter 4 sorti yaptı ve o günü tamamladı.

25/07/2008

Helikopter 07:00’da bizi alarak havalandı. Eşyalarla birlikte yolcular sıkışarak seyahat etmek zorunda kaldı. 07:25: Moskvina ana kampındayız. Eşyalarımızı bizim için ayrılan çadırlara yerleştirip hemen yürüyüşe başladık. Yaklaşık 5-6 saatlik yürüyüşten sonra kendimi daha iyi hissediyordum ve irtifaya uyum göstermiştim. Ana kampta yemekhane, sauna duş ve uydu telefonu imkanı var. Hava yoluyla gaz taşımak yasak olduğu için burada kartuş satın alınıyor. Orjinal dolu kartuş 8€ ve orada doldurulanlar 4€. 07:00’da akşam yemeğini yemekhanede yiyoruz. Burası Jirgitalden daha hijyenik ve sağlıklı ve yemekleri de güzel. Peak Kommunizma açılmadığı ve 6 Ağustostan önce açılmayacağı için planlarımızı Korjinevskaya çıkışına göre yaptık ve Kamp müdürüyle görüşerek bunu karara bağladık.

26/07/2008

06:00’da Kalktık 1. ve 2. ekip 08:00’da kahvaltılarını yapıp ardından 5300m kampı için ayrıldılar. 2. ekibin amacı korjinevskaya tırmanışını mümkün olan en kısa sürede tamamlayıp İsmail Samani (Kommunisma) çıkışınıda yapmaktı. Biz günümüzü yürüyüş yaparak, voleybol oynayarak  ve kitap okuyarak geçirdik. Şirketle anlaşmamız tam paketti bu nedenle ana kamptayken bütün öğünleri onlar veriyor ve her tesisten faydalanıyorduk. Tatar asıllı Safiy adında bir bayan türkçe bildiği için bizim grubumuzla ilgileniyor ve yemeklerimizin ayarlanmasında yardımcı oluyordu.

27/07/2008

08:00’da kahvaltımızı yaptık ve 09:00’da hemen yanımızdaki buzuldan girerek birinci kampa gitmek için  yürümeye başladık. Partnerim Serdar ve ben birer çadır almıştık. Birisini 5300’e çıkarıp bırakacak diğerini yukarıya taşıyacaktık. 5100m kampına geldiğimizde saat 14:30 olmuştu. Burada birçok çadır vardı. Önceki gece çığ düşmüş. Benzeri bizimde başımıza geldi.17:30’da buzul yatağının karşısından büyük buz kütleleri koparak yuvarlandı ve çadırlarımıza kadar parçaları geldi. Oluşturduğu toz kütlesi kamp alanını bir anda kapladı. Çığ esnasında herkes çadırlardan çıkmış tepeye doğru kaçmaya çalışıyordu. Bizim çadırımız çığa en yakın çadır olduğu için kaçma şansımız yoktu bu nedenle  eşyaları siper edip tehlikenin geçmesini bekledik neyseki saece toz kar kamp alanına ulaşabilmişti. Ekipte hastalananlar vardı ve bu durum yeni ayarlamalargerektiriyordu.

28/07/2008

Önceki gün hedefimiz 5300m kampına ulaşamamış 5100m de kalmıştık.10:00’da ana kampa dönüş için yürümeye başladık. 12:30’da ana kamptaydık. Burada güzel yemekler bizi bekliyordu. Yemeklerde Kinzi denilen ve orada çok kullanılan bir otu kullanıyorla,bu bize çok itici geldiği için yemeklerimize koydurmuyoruz. Bu geceyi ana kampta geçirip yarın birinci kampa geri çıkacağız.

29/07/2008

Kahvaltıdan sonra 09:00’daana kamptan ayrıldık. 12:10’da 5100m kampına ulaştık. Ekip toparlanınca 15:30’da 5300 kampı için çıkışa başladık. Çadırlar ve kamp yüküyle çantalarımız ağırlaşmıştı. Buzul toprak karışımı kulvardan çıkarken bastığım yer çöktü ve bacağım içine girdi zorlukla va yardımla çıkabildim. Ama bu kadarla kalmadı. Biraz daha yukarı çıktığımda bağrışmaları duydum, büyük bir taş bana doğru yuvarlanıyordu. Kendimi hemen önümdeki kaya bloğunun arkasına attım. Taş az bir farkla önümdeki bloğa çarpıp üzerimden atlayarak uzaklaştı.  Daha sonra arkadaşlarımdan dinlediklerim nasıl bir tehlike atlattığımı açıklıyordu. Nihayet 16:45’de 5300m kampına ulaştık. Birinci ekipte buradaydı. Faik ve Yücel rahatsızlıkları nedeniyle bu tırmanışa katılmadılar. Benimde bazı irtifaya bağlı rahatsızlıklarım vardı ama bunlar ciddi boyutlarda değildi. Akşam üzeri çadırlarımızda otururken yamaçtan düşen buz bloklarını izliyorduk.

30/07/2008

Birinci grup 10:00’da 5800’e hareket etti. Biz bu günü burada  geçireceğiz.  İkinci grubun planları istedikleri gibi yürümüyordu. 5600m’den sonra henüz hatlar döşenmemişti bir gün orada kalmışlar ertesi gün 5800m kampına çıkmışlar orada beklemek  zorunda kalacakları için ana kampa dönüyorlardı.

31/07/2008

Kahvaltımızı yaptıktan sonra 09:00’da 5800 kampına yürümeye başladık. Bundan sonra artık buzula girmiş ve kazma, krampon ve Jummarla  hatlardan faydalanarak çıkıyorduk. 10:30’da 5600 düzlüğündeydik ve burada da bir kamp vardı. Düzlükten sonra 15-20m lik bir buz duvarı var burasını geçmek biraz zorluyor. Devamında 5800 kampına kadar hat döşenmiş. 12:45’de 5800m deyiz. Bu kamp yerinde çadır alanı kısıtlı ve  bir kaya bloğunun dibine kurulmuş. Çok miktarda çöp ve atık var. Saat 20:00 civarı yemeğimizi yemiş tulumlarımızda ısınıyorduk. Yukarıdan düşen taşlardan kayanın negatif eğimi sayesinde korunuyoruz.

01/08/2008

09:00 6100 kampı için hareket ettik. 5800m ve 6100m arası umduğumuzdan zor çıkıyor, kaya diplerinden yan geçişler ve uzun buz kulvarları var eğimleri 50-40 derece arası. Buna ek olarak iniş çıkış yapan kalabalık gruplar var, hatta onları beklemek gerekiyor. Hatta aynı anda 10 kişi olabiliyor, tehlikeli bir durum. Bu nedenle hatta  yüklenmeden çıkmaya çalışıyoruz. 6100m kampın ulaştığımızda saat 12:30 olmuştu. Burasınında kamp alanı oldukça dar. Bizim ekibin daha önce kurduğu çadırlara yerleşiyoruz. Sislerin içinden birkaç saat sonra son arkadaşımızında geldiğini görünce rahatlıyoruz. Hafif bir kar yağışı var ancak manzara bizi büyülüyor. Biz yemeğimizi yemiş sıcak içeceklerin keyfini çıkarırken 5 kişilik polanyalı ekip geldi. Bunların bir gece önce zirve tırmanışında kaybolan arkadaşları için gelen kurtarma ekibi olduğunu daha sonra öğrenecektik. Ne yazıkki bu dağcı bir daha bulunamadı.

02/08/2008

08:45’de ana kamp için inişe geçtik. 11:30’da 5300 kampına indik. Önceki gece yağan kar hızla eriyor ve vadilerde dereleri geçmeyi zorlaştırıyordu. Özellikle 5100m altındaki büyük dereden geçmemiz oldukça zor olmuştu yukarıdan sürekli taşlar yuvarlanıyordu. Hiçsu akmayan diğer vadide büyük kayaları önüne katmış sürükleyen dereyle karşılaşammız bizim için sürpriz oldu.15:30’da ana kampın yanı başındaki buzul yatağına girmiştim normalde buradan kampa ulaşmak 20dk civarıdır. Eriyen kar ve buzul yer yer göller ouşturmuştu bu nedenle yaklaşık bir saat boyunca buzulun içinde çıkış aradım. Ana kampa 16:45 gibi ulaştık. Akşam yemeğinden sonra 10:00’da çadırımıza çekildik.

03/08/2008

Birkaç gün ana kampta kalıp enerji toplayacağız. Günlük faaliyetlerimiz her zamanki gibi voleybol oynamak.İyi bir takımımız var, hemen hemen kampta herkesi yendik, kolasına maç yapıyoruz. Bir kola 14 somoni yani 3€. Yücel ana kampta bize memleketi aratmayacak yemekler yapıyor.

04/08/2008

(Ana Kamp)

Gece boyunca yağmur yağdı.Birinci grup yarın zirve için tırmanışa geçecek. Hava tamamen kapalı olduğu için ikinci grup 5800m den yukarı çıkamadı.Artık kar yağıyor ana kamp  beyaza  büründü.

05/08/2008

Sabahki kar öğlen çıkan güneşle kısa sürede eridi. Birinci ekip10:30’da 5300’e hareket etti. İkinci ekip 5800’de beklemek yerine ana kampa iniyor. Yoğun kar yağışından sonra  iki gün çıkışı ertelemak zorunda kaldılar. İkinci ekip akşam 19:00’da ana kampa ulaştı. Onlarında burada olması bizi neşelendirdi.

06/08/2008

(Ana Kamp)

Bizde yağan kar nedeniyle çıkışımızı bir gün erteliyoruz. Birinci grup  5300 de bir gece fazladan kalacak. Sabırsızlıkla zirve tırmanışına geçeceğimiz günü bekliyorduk.

07/08/2008

08:00 kahvaltı. Kamptan 10:00’da ayrıldık.Durumumuz çok iyi artık son tırmanışa başlamış olmamızın sevinci vardı.

15:00 5300 kampındayız. Rahat bir yürüyüş oldu, hava açık hafif rüzgarlı. Yemeğimizi yedikten sonra 21:30’ da tulumlarımıza girmiştik.

08/08/2008

Her ne kadar erken hareket etmek istesekte 5300 kampından ancak 10:15’te ayrılabildik. 5800 kampına 14:30’da ulaştık. Akşam bizim çadırın tabanından su gelmeye başlayınca iranlıların bıraktığı çadıra geçmek zorunda kaldık.

09/08/2008

06:30’da uyanmış ve su için kar eritmeye başlamıştık hazırlık ve kahvaltıdan sonra 10:20’de 6100 kampına hareket ettik. Uzun buz kulvarında inenlerin kalabalık olması nedeniyle uzun süre beklemek ve hatta girip çıkmak zorunda kaldık. 13:15’te 6100m kampına ulaştık. Hava güzeldi 6100’de kalmayıp 6400’e devam eden ekipleri izliyorduk. Bizim birinci ekip 6400 kampındaydı ve yarın zirveyi deneyecekler. 2.Ekip artık İ.Samani planını bırakmış bizim bir gün arkamızdan gelip bizimle 6400 kampında buluşacaklardı.Dağda ve ana kampta 250’ye yakın dağcı vardı. Şu ana kadar küçük kazalar olduğunu öğrenmiştik ama kaybolan polonyalı dağcıdan artık umut kesilmişti. Ana kampa indikten sonra birde rus dağcının kaybolduğunu öğrenecektik. Bu herkesin moralini bozsada artık tırmanışın son aşamasındaydık ve önümüzde zirve için sadece iki gün kalmıştı.19:30’da sıcak tulumumda kitap okuyarak vakit geçiriyor yarının gelmesini bekliyordum.

10/08/2008

Sabah hazırlıklarımızı tamamladıktan sonra saat10:30’da hemen önümüzde yükselen mix rotadaki hatta girerek tırmanışa başladık. Rotanın ortalarındayken üzerine pijamaya benzer bir pantolonu olan rus dağcı hatta girmeden sağ yanımızdaki kar yığınından hızla çıkarak yoluna giderken, biz adamın bunu hangi akla hizmeten yaptığını merak eder halde tırmanışa devam ettik.  11:30’da 6400 kampına ulaştık burasının irtifası esasen 6300m. Geniş bir kamp alanı var ve 10 dan fazla çadır vardı. Kamp yerinden zirve yolundaki dağcıları görebiliyorduk arada birçok tepe yükseliyordu. İkinci grupta saat 14:30’da bize katıldı. Birinci ekip ancak akşam 22:00’da kampa ulaştı. Gece pek rahat  geçmemişti çünkü çadır 4 kişi için dardı. Akşam kar yağdı.

11/08/2008

06:20’de zirve için son çıkışımıza başladık. Gece kar yağmış sabahta güneş ara sıra yüzünü gösteriyordu ama bu gün denemeye karar vermiştik. Yürüyüşe başladıktan sonra kendimi çok daha iyi hissediyordum hava biraz daha düzelmişti. Bizim önümüzde de birçok dağcı çıkışını yapıyordu. Hat döşeli olan yerlerde dikkatli olmak gerekiyor çükü kayaların ve buzul çatlaklarının üzeri karla kapanmış. Son kulvarın altında yarım saatlik bir mola verdim ve yemeğimi yedikten sonra tırmanışa devam ettim. Kamp müdürü Sasha ALEX tırmanışını tamamlamış dönüyordu, 80 den fazla 7000m lik tırmanışlar yapmış bir dağcı. Zirveye yakın olan son kayalık bölgede hat döşenmiş ve zemin hiç sağlam değil çok dikkatli çıkmak ve inmek gerekiyor. Saat 11:30’da nihayet zirvedeydim. Hava genellikle kapalı olduğu için çok şey göremedik ama zaman geçtikçe kapatan havaya bakınca tam zamanında orada olduğumuzu anladık. Bir saat sonra tamamen sis kapatmış ve kar yağmaya başlamıştı. Zirvede fotoğrafları çektikten sonra dönüşe başladık. Saat 15:00’da 6400 kampına ulaştık yorgun ama mutluyduk. Ekibin geri kalanıda 18:30’da kampa ulaştı onlara hemen birşeyler hazırlayıp sıcak içecek verdik ve zirveye çıkmanın huzuruyla artık dinlenmeyi haketmiştik.

12/08/2008

Güzel bir gece geçirmiş iyice dinlenmiştik.09:30’da çadırları toplayıp inişe geçtik.Hava kar yağışlıydı ve bütün gün devam etti.İniş boyunca sadece 5800-5600m arasındaki sette bir kaç kişinin çıkışını beklemek zorunda kaldık. İnişte çöp yükümüz hissedilir derecede fazlaydı. Maalesef yabancı dağcılar birçok yere çöp bırakmış  bazılarıda buzul çatlaklarına çöplerini atmışlardı. 19:30’da ana kampta Yücelin pişirdiği adana kebaplar bizi bekliyordu. Artık bütün ekip bir arada ve sapasağlamdı. Bu akşam bir kutlamayı haketmiştik.

13-14-15/08/2008

(Ana Kamp)

Bu güne kadar İsmail Samaninin 6100m kadar olan bölümü ancak açılmıştı. Artık orası bizim bu faaliyetin parçası değildi. Kar yağışı nedeniyle helikopter gideceğimiz gün gelmedi. Artık dönüşü iple çekiyorduk.

16/08/2008

Helikopterin ikinci seferiyle 10:30’da Jirgitale hareket ettik.Eşyalarımızı minübüslere verip helikopterle 17:00’da Duşanbeye uçtuk Yolculuk yaklaşık1saat 15dk sürdü.

17/08/2008

Duşanbe.

18/08/2008

07:00(L)’da  Duşhanbeden THY uçağıyla kalktık. 07:30(L)’da İstanbuldaydık.

14. Öneriler: .

*Tacikistan’a girerken verilen belgeleri kaybetmemek gerekiyor çünkü çıkışta tekrar istiyorlar. İnternet kafelerde internet çok yavaş vakit kaybetmeyin.

*Jirgitalde mümkün olduğunca kendi malzemelerinizden yiyin. Hastalanma riskini azaltır.

*Ana kampta su ve kola oldukça pahalı.

*Havanın güneşli olduğu zamanlarda erime fazla oluyor. Vadilerde ani taşkınlar olabilir. Kampın yanındaki buzul vadisinden geçilen iki yer var, yukarı kısımda  göller oluşabiliyor en sağlamı aşağıdan geçmek.

*Hatlardaki trafik ihtimalini düşünerek vakitlice hareket etmek lazım.

*6100m-6400 kampı (6300m) arası 1-1.5 saatten fazla sürmüyor.

*5100 kampında çadırı çığdan korunmak için mümkün olduğunca yükseğe kurmak gerekiyor.

Nerede Kalınır

Bizim Gezginleri Sizin Tesislerde Ağırlamak İstiyoruz. Tesisinizin yerini ayırmak istemez misiniz?ANKARA